Vijesti

Obilježen Dan džamija kroz aktivnosti sekcije islamske vjeronauke

Odlukom Rijaseta Islamske zajednice 7. maj se obilježava kao Dan džamija, koji simbolički podsjeća na stradanje, potpuno rušenje ili oštećenje, više od 1000 džamija, mesdžida i drugih vakufskih objekata tokom posljednje agresije na BiH. Također, Dan džamija podsjeća muslimane ovih prostora koliko su sudbina i uništavanje bosanskih džamija imanentni sudbini i žrtvama samih muslimana

Ferhat-pašina džamija je izgrađena 1579. godine i predstavljala je jedno od najuspješnijih arhitektonskih ostvarenja bosanske arhitekture u vrijeme Osmanlija u 16. stoljeću. Ferhadija je 1950. godine uvrštena u kulturnu baštinu BiH, a potom i na listu spomenika svjetske baštine pri UNESCO-u. No, Ferhadija je bila samo jedna od 16 banjalučkih džamija koje su tokom agresije na BiH od 1992. – 1995. godine do temelja porušene.

U noći 7. maja 1993. godine, nakon 414 godina postojanja, kukavički je minirana jedna od najznačajnijih džamija u Bosni i Hercegovini, po svojoj ljepoti čuvena banjalučka Ferhadija, monumentalna zadužbina Ferhat-paše Sokolovića. Ubrzo zatim, minirani kameni ostaci odvezeni su na deponiju smeća, čime je nedvojbeno potvrđena planska i sistematska aktivnost realizacije zločina urbicida.

Podsjećamo da je tokom agresije na BiH srušeno 614 džamija, 218 mesdžida, 69 mekteba, četiri tekije, 37 turbeta i 405 drugih vakufskih objekata. Uništeno je ili oštećeno više od 80 posto od 1.144 džamija koliko ih je prije agresije bilo na prostoru BiH.

Dan džamija u BiH je obilježen i u Osnovnoj školi Stolac kroz sljedeće aktivnosti:

– Učenici prvih razreda su posjetili Sultan Selimovu džamiju u Stocu

– Organizirano je likovno takmičenje na kojem su mogli učestvovati svi učenici .

– Pored ovog takmičenja organizirano je i takmičenje u literarnim radovima.

Na likovnom takmičenju je bilo prijavljeno čak 148 radova i komisija za izbor tri najbolja rada je imala izuzetno težak posao. Prvo mjesto na likovnom takmičenju pripalo je učeniku Arminu Idrizu, drugo mjesto učeniku Aliji Turkoviću, dok je treće mjesto pripalo učeniku Ibrahimu Mahmutćehajiću.

Na takmičenju  literarnih radova najbolje ocjenjeni rad napisala je učenica Amina Zekić, drugo mjesto pripalo je učenici Eni Medar, dok je treće mjesto pripalo učenici Amili Isaković.

Sve navedene aktivnosti podržao je i Medžlis IZ Stolac, te su se pobrinuli da najbolji radovi budu nagrađeni.

 

www.prvaosnovnaskola-stolac.edu.ba